Alarm Logo Green Marketing photo
Υποδομή
 
Ανακοινώσεις

Green Marketing


Green Marketing 2012, Έρευνα: η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, το «Πράσινο Marketing» και ο Kαταναλωτής
Οι τάσεις της ΕΚΕ στη σύγχρονη αγορά και οι αντιλήψεις των καταναλωτών

 




Για τις σύγχρονες επιχειρήσεις η εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής υπευθυνότητας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την επιχειρηματική δραστηριότητα. Η ΕΚΕ αποτελεί πλέον τάση του μοντέρνου επιχειρείν, καλύπτει όλο το φάσμα της εταιρικής ταυτότητας και κρίνεται θετικά από τον πελάτη-καταναλωτή, ο οποίος υιοθετεί μια περισσότερο «πράσινη» κουλτούρα.

Στο πλαίσιο αυτό, το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (A.LA.R.M.) και το Κέντρο Αειφορίας (CSE) ολοκλήρωσαν πρόσφατα την ετήσια έρευνά τους σε πανελλαδικό δείγμα 703 ατόμων με θέμα «Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».

Η έρευνα αυτή, που πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, αποτυπώνει την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στις περιβαλλοντικές διαστάσεις του Marketing, αναδεικνύει τη συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καταγράφει τη στάση, τις αντιλήψεις και την ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την έρευνα, το 55,1% των καταναλωτών αγοράζει φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, ενώ μόλις το 19,3% γνωρίζει επιχειρήσεις που προστατεύουν το περιβάλλον.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία σε ειδική εσπερίδα στις 23 Μαΐου 2012, στις 17:00, στο αμφιθέατρο του Ρ/Σ Αθήνα 9.84 στη Τεχνόπολις, Πειραιώς 100, Γκάζι. Η είσοδος ήταν ελεύθερη για το κοινό. Στην εσπερίδα έγινε και παρουσίαση πρακτικών πράσινου μάρκετινγκ από τις εταιρίες – υποστηρικτές της εκδήλωσης ενώ οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίες εκλύθηκαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, υπολογίστηκαν και στη συνέχεια  αντισταθμίστηκαν  βάσει διεθνών κριτηρίων από το CSE, εκδίδοντας πιστοποιητικό «climate neutral» μέσω του μη κερδοσκοπικού Ελβετικού Οργανισμού myclimate.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) και της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.).

Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης ήταν η εταιρία Ολικής Επικοινωνίας mscomm και χορηγοί-υποστηρικτές οι εταιρίες SCA Hygiene Products, Mamidoil-Jetoil και GAEA Τρόφιμα. Χορηγοί Επικοινωνίας,  η εφημερίδα NΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ και η ειδησεογραφική-ενημερωτική ιστοσελίδα naftemporiki.gr, οι εκδόσεις DIRECTION, ο τηλεοπτικός σταθμός SBC και η ηλεκτρονική εφημερίδα tvsx.gr.

Απολογιστικό Δελτίο Τύπου

Παρουσίαση: Πράσινο Μάρκετινγκ και Πράσινη Επιχειρηματικότητα

Παρουσίαση: SCA Hygiene Products

ΣΚΑΙ ΤV: Εco News, Παρουσίαση Έρευνας

Αποτελέσματα Έρευνας

 

Green Marketing 2011
Πράσινο Μάρκετινγκ: Οι Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Μάρκετινγκ
στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (A.LA.R.M.) και το Κέντρο Αειφορίας (CSE) ολοκλήρωσαν πρόσφατα την ετήσια έρευνά τους σε πανελλαδικό δείγμα 700 ατόμων με θέμα «Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».

Η έρευνα αυτή, που πραγματοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αποτυπώνει την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στις περιβαλλοντικές διαστάσεις του Marketing, αναδεικνύει τη συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καταγράφει τη στάση, τις αντιλήψεις και την ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την έρευνα, ένα 46% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει οικολογικά προϊόντα, ανακυκλώνει διάφορα υλικά και προβαίνει σε ενέργειες για την εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ μόλις ένα 4% δεν κάνει τίποτα απ'όλα αυτά.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σε ειδική εσπερίδα στις 2 Μαρτίου 2011, στο αμφιθέατρο «Άγγελος Γουλανδρής» του Κέντρου ΓΑΙΑ Η είσοδος ήταν ελεύθερη κατόπιν προσκλήσεων. Στην εσπερίδα έγινε και παρουσίαση πρακτικών πράσινου μάρκετινγκ από τις εταιρίες – υποστηρικτές της εκδήλωσης ενώ οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι οποίες εκλύθηκαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, υπολογίστηκαν και στη συνέχεια αντισταθμίστηκαν βάσει διεθνών κριτηρίων από το CSE, εκδίδοντας πιστοποιητικό «climate neutral» μέσω του μη κερδοσκοπικού Ελβετικού Οργανισμού myclimate.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) και της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.), ενώ την έναρξη των εργασιών της εσπερίδας κήρυξε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, κος Ι.Μανιάτης.

Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης ήταν η εταιρία Ολικής Επικοινωνίας mscomm και χορηγοί-υποστηρικτές οι εταιρίες Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα, Βλαχάκης Α.Π.Ε.Ε., Apivita Natural Products, Chiquita, EFG Eurobank, Energa, Frigoglass και Vitex. Χορηγοί Επικοινωνίας ήταν οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΣΚΑΙ και SBC, ο ραδιοφωνικός σταθμός 9,84, η DIRECTION και το ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.

Πρόγραμμα Εκδήλωσης - Παρουσίαση Έρευνας

Green Marketing 2009
Πράσινο Marketing και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα

Έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κέντρου Αειφορίας (CSE)


Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία την Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου, στο αμφιθέατρο Άγγελος Γουλανδρής του Κέντρου ΓΑΙΑ, η εκδήλωση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών  (The Athens Laboratory of Research in Marketing - A.LA.R.M.) που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Αειφορίας (CSE) με θέμα το «Πράσινο Marketing και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα».Την έναρξη των εργασιών της εκδήλωσης έκανε ο κος Ιωάννης Μανιάτης, Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Στο πλαίσιο της εσπερίδας, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της μοναδικής για την χώρα μας έρευνας που υλοποιείται σε ετήσια βάση  η οποία περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 700 καταναλωτών .Η έρευνα που υλοποιείται για δεύτερη χρονιά  δίνει τη δυνατότητα έγκυρης χαρτογράφησης και μελέτης με τον πλέον επιστημονικό τρόπο της αντίληψης, στάσης και συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι στις Πράσινες Εταιρείες και Προϊόντα.

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της έρευνας  έδειξαν ότι αυξάνεται σημαντικά η  αναγνωρισιμότητα των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων/ επιχειρήσεων και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να ανταμείψουν μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιχείρηση και πράσινα προϊόντα παρά την οικονομική κρίση.

O Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.)του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιώργος Αυλωνίτης, σημειώνει ότι «Παρά τα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα, η πλειοψηφία των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις δεσμεύονται σε περιβαλλοντικές πολιτικές κυρίως για οικονομικά οφέλη και ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό εμφανίζει δυσπιστία στους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς των επιχειρήσεων. Επίσης, παρά τη σημασία της πιστοποίησης, είναι μικρή η εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού με περιβαλλοντικά λογότυπα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την αναγνωρισιμότητα των πιστοποιήσεων «πράσινων» προϊόντων και η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο χτισίματος μιας νέας επιχειρηματικής κουλτούρας προσανατολισμένης σε πράσινες μεθόδους λειτουργίας μέσα από τη χρήση κατάλληλων μεθόδων παραγωγής και διάθεσης προϊόντων».

Aπό την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE), κ. Νίκος Αυλώνας, δήλωσε ότι «Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές παρά την οικονομική κρίση φαίνεται να ανταμείβουν όλο και περισσότερο τα πράσινα προϊόντα και επιχειρήσεις, ενώ δίνουν έμφαση τόσο στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων όσο και στη μείωση των αποβλήτων. Το CSE σε συνεργασία με τον ελβετικό οργανισμό myclimate πρωτοστατεί στην Ελλάδα με πρακτικές λύσεις για την  δημιουργία πράσινων προϊόντων/ επιχειρήσεων, πιστοποιώντας τα ως κλιματικά ουδέτερα αλλά και μειώνοντας το ανθρακικό τους αποτύπωμα».

Παράλληλα έγινε παρουσίαση πρακτικών Πράσινου Marketing από τις εταιρίες  Αυγά ΒΛΑΧΑΚΗΣ, ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, ΓΑΙΑ, ΟΤΕ, APIVITA Natural Products, Coca-Cola Hellas και INTERAMERICAN, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης μαζί με την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν τα περιοδικά «AdBusiness», GEO - Εκδόσεις Λυμπέρης, «Επιστημονικό Μάρκετινγκ» και «Marketing Week», η εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», η ιστοσελίδα naftemporiki.gr και τα τηλεοπτικά κανάλια ΣΚΑΙ και sbc . Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης είναι η εταιρία Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Advocate Burson / Marsteller. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών (ΣΕΒ), της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI).

Σημειώνεται επίσης ότι η εκδήλωση έχει πιστοποιηθεί ως Κλιματικά Ουδέτερη μέσω του διεθνούς κύρους Ελβετικό οργανισμό  myclimate, συνεργάτη του  Κέντρου Αειφορίας (CSE).

 

green1 green2

 

Green Marketing 2008
Οι Κοινωνικές & Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Μάρκετινγκ
στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία την Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου, στο αμφιθέατρο Άγγελος Γουλανδρής του Κέντρου ΓΑΙΑ, η εκδήλωση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών – Athens Laboratory of Research in Marketing (A.LA.R.M.) που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Αειφορίας - Centre for Sustainability and Excellence (CSE). Το θέμα αυτής της πρωτοβουλίας ήταν: «Οι Κοινωνικές & Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Μάρκετινγκ στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης» εστιάζοντας στις πρακτικές Cause-Related Marketing και Green Marketing.

Στόχος της εκδήλωσης ήταν η σε βάθος διερεύνηση, αφενός των πρακτικών αυτών και αφετέρου της αντίληψης και ανταπόκρισης των Ελλήνων καταναλωτών προς αυτές, προκειμένου να αποτελέσουν εργαλείο ευαισθητοποίησης των στελεχών μάρκετινγκ και επικοινωνίας γύρω από την ολοένα και αυξανόμενη εφαρμογή των αρχών και πρακτικών του Cause Related Marketing και του Green Marketing στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο της εσπερίδας, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα δύο ποσοτικών πανελλαδικών ερευνών γύρω από τα θέματα του Cause Related και Green Marketing αντίστοιχα. Κάθε μία περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 500 καταναλωτών και δίνει τη δυνατότητα έγκυρης χαρτογράφησης και μελέτης με τον πλέον επιστημονικό τρόπο της αντίληψης, στάσης και συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι στα θέματα αυτά. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τα αποτελέσματα, η έρευνα Green Marketing έδειξε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων έχουν θετική στάση απέναντι στις επιχειρήσεις που είναι ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβάλλον (κυρίως οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, έγγαμες με παιδιά, νοικοκυρές, και συνταξιούχοι). Από την άλλη, σύμφωνα με την έρευνα Cause Related Marketing, οι επιχειρήσεις δεν έχουν πείσει τους καταναλωτές για τις αγνές τους προθέσεις ως προς τη χρήση του μάρκετινγκ για κοινωνικούς σκοπούς, ενώ η ενημέρωση του αγοραστικού κοινού για το αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών κρίνεται επιβεβλημένη.
Παράλληλα έγινε παρουσίαση πρακτικών Κοινωνικού και Πράσινου Marketing από τις εταιρίες Ζαγόρι, Χάλυψ Δομικά Υλικά, Coca Cola Hellas, Goodys και Wind, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η εταιρία Advocate, τα περιοδικά «AdBusiness», «Επιστημονικό Μάρκετινγκ» και «Marketing Week» καθώς και η εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» και η ιστοσελίδα naftemporiki.gr.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας CSE, κ. Νίκος Αυλώνας, δήλωσε ότι «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτές τις τόσο χρήσιμες και πρωτοποριακές για τα ελληνικά δεδομένα έρευνες που ξεκάθαρα δείχνουν ότι μια πετυχημένη στρατηγική κοινωνικού μάρκετινγκ μπορεί να υπάρξει μόνο ως μέρος μιας μακροχρόνιας και ολοκληρωμένης στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Είναι σημαντικό να τονισθεί ότι πρωτεύον θέμα για τους καταναλωτές από τα στοιχεία της έρευνας είναι η μείωση εκπομπών ρύπων. Το CSE πρωτοπορεί στην Ελλάδα πέρα από την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και στον χώρο του Green Marketing μέσα από  πρακτικές λύσεις  για μείωση εκπομπών ρύπων και δημιουργίας Kλιματικά Ουδέτερων Προϊόντων, όπως το Κλιματικά Ουδέτερο Ελαιόλαδο της GAEA που πρόσφατα παρουσιάστηκε στην διεθνή αγορά».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικό Υπεύθυνο του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.), κ. Γιώργος Αυλωνίτης, σημειώνει «Η έρευνα μας έδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και αλλάζουν βαθμιαία τη συμπεριφορά τους. Έτσι, έχει αρχίσει να αναπτύσσεται αγορά για βιώσιμα και κοινωνικά υπεύθυνα προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό, εξάλλου, φάνηκε από τη μεγάλη προσέλευση του κοινού στην εκδήλωση μας».

Σημειώνεται επίσης ότι η εκδήλωση ήταν Climate Neutral μέσω του μη κερδοσκοπικού Ελβετικού Οργανισμού myclimate συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Ανταγωνιστικότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών, της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI).

 

green1 green2

 

Χρήσιμοι ΣύνδεσμοιΕπικοινωνίαΧάρτης Ιστοπέδου
 
Powered byeRational Βρίσκεστε εδώ: Home PageΝέα - ΑνακοινώσειςΑνακοινώσειςΕκδήλωση Green Marketing, 23/5/2012